Pages

Eid 2009 - 2nd Syawal

Ini pulak kisah berkisaran di hari kedua syawal..
lupe nk mentioned pada entry sblm neh..
spt taun2 sblm neh, keluarga kami seperti besa akan beraya di Penang,
kampung sebelah ummi utk raya pertama..
dan seperti taun lepas jgk, raya kedua mmg da kena balek Perak..
kampung belah ayah pula..

dan, bermulaa laa perjalanan kami ke perak..
bertolak lebih kurang pkul 11 am..




kereta berwarna itam itu ade laa kereta ayahku..
kami menggunakan 2 kereta utk bergerak dan menampung keluarga ku
yg seramai 7 org..
itu belum termasuk beg sorang satu lg..
opss.. total beg aku pn da 3.. xtermasuk handbag taw..hikss.. ;p



ini adalaa pemandu utk kereta my green getz..
utk sepanjang perjalanan balek kmpung.. oooo balek kampung..
hati girang... lalalala~~
oppss..
adikku yg satu ini, mmg peminat micheal shumicer
** btoi kaa ejaan neh?? ampun kan patik penunggu gua.. ;p**
sejak azali..
so, pepaham laa kalo die bwk keta mcm mane..
aku ngn adik bongsu aku yg dudok kt belakang,
mmg takut nk tdow.. takut ape2 jd..
lg 1, adik aku neh epit neh mmg x makan nasehat..
die makan nasik lauk ayam jek tawuu..
rase mcm buat perghabih ayaq liuq jek kalo nasehat die..


dalam keta, aku hanya mampu berzikir, baca doa ape yg patut dan berserah..
sambil melayan CD album Tahajjud Cinta..
tp aku ngn oa maseh smpat lg bergambar dan tersengih..
hahaha..

ok, sesampai jek kami di Kampung Ulu Kenas, Kuala Kangsar..
aku truss serbu kt umah mak ngah aku.. yg terletak bersebelahan umah tok aku..
coz selalu nye cuzie² aku akan melepak di ctu..
setelah bersalaman dan bermaafan..
kami ape lg.. x tngu lame.. trus bergambar sakan..
tp xkan laa sume aku nk tempek sini kn?
hanya yg terpilih jek..



ok, gmbr neh aku ngaku.. aku tiru mcm dalam Album Ct Nurhaliza yg baru..
Tahajjud Cinta.. posing jek same, tp suasana, tempat adelaa berbeza..
hikss..



Last of all.. neh laa gmbr faveret aku..
me with mak ngah, sistas and cuzies..

lepas hbs bergambar... aku truss laa menjadikan diri bibik di dapo..
pnye laa ramai saudara mara sekeliling alam datang arituh..
ilang daa terus keayuan diri aku.. ahahha.. statement..!!!

4 comments:

  1. wah...meriohnye.....hahah...aa tu adik akak ke?bleh kim salam nih...heheheheh....nasib baik driver pakai serban...kalo pakai helmet lagi r kene ngan maikel schumaker......tol ke ejaan ni...anggap je betol....^^

    ReplyDelete
  2. zikrialias -
    hehe..sume tuh adik akak..
    termasuk yg lelaki..xde abg ngn kakak..
    so, hat mane 1 zik nk kem slm neh?? ;p

    haah kn? baru akak pasan..
    mgkn pas pakai serban, die terase spt michael shumicer..huk

    ReplyDelete
  3. ♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ -
    ouh, neh baru sket je kak yanie..

    ReplyDelete

Kata Anda?