Eid 2009 - 5th Syawal



Raya ke 5 menjelma jua..
|aku skip raya ke 4 sbb xde pape yg berlaku hari tuh..
melaenkan melayan sanak saudara yg datang bertandang.. =)|

kali neh, ke penang pula..
dlm malam raya ke 4 tu, kami berpatah balek ke penang..
berbekalkan udang galah yg telah di tarik [pukat version tngkap ikan] oleh
cuzie2 lelaki ku yg gagah perkasa..
|utk pengetahuan kalian, ayah aku ade mengusahakan scra kecik-kecikan kolam udang galah di kmpung perak|

jadinya, tatkala kami smpai di penang, memasing sudah tdow..

pg² raya ke 5 tu memasing da sibuk dgn tugasan..
sbb, mcm taun² lps, ayah dan ummi serta adik² ade mgadakan sedikit acara
makan² serta doa selamat..

dr pg smpai ke ptg. sibuk memasak..
menyediakan perapan bbq..
dan membuat sedikit hidangan sup tulang..

acara bermula selepas isyak, sekitar pkul 9 malam..
dan bacaan doa selamat dan kesyukuran telah disempurnakan oleh tok wan kami..




sanak saudara yg dekat² saje di jemput hadir..
kerana ini bknlaa majlis kenduri kawen mahupn pertunangan..
;p




antara makanan yg telah di bbqkn ialah,
ikan cencaru dan kembung, sosej, fish ball dan coktail
serta makanan kolam yg menjadi kesukaan ramai.. udang galah..
ouh.. mlm tuh aku elakkn mkn udang scra tamak..
sbb aku xnak penyakit resdung aku bertambah teruk..
|resdung ade ke kena mengena ngn udang galah?? bantailaa labu ;p|



turut di serikan dengan buah-buahan serta minuman orange sanquick..



x lupe juge nasik dan sup.. |eh, sorry sup tiada dlm gmbr|
kelihatan dlm gmbr tu adelaa ayahku serta paksu.. =)




sebelum majlis setat, aku amik laa gmbr sebarang dua bersama cuzie2 kecikku..
tu sblah kiri tu amira with ayahnye.. pak langku..

ok.. agak² korang, ade lg ke entry raya??
hurmm.. cekidaut on da next entry bebeh..!!

Happy hujung minggu and selamat bertandang ke rumah terbuka..

2 comments:

Kata Anda?