Kisah Jamban..


Assalamualaikum..w.b.t.

hye u ollss..
sehat x?? ckp x tdow?
aku x ckp akibat xdpt tdow mln td.. sighhh.. cian kt aku neh..

ok, arineh agak berbeza topik contengan..
kisah pasal jamban.. spt gmbr diatas..
tp gmbr tu hnye sekadar hiasan yek.. ;p

Ade ape dgn Jamban? smpai si cik fizah kite neh sebok² wat entry pasal jamban..
Ok, Jamban bkn laa sape² ataw ape².. Jamban adelaa tmpt khas kita utk membuang bahan² kumbahan.. orite.. sume for sure dh taw kn?
dr kecik korang gune jamban.. xkan laa x knal.. hekhek..
;p
ok, gurau² ja.. don't take serius..

Pasal jamban neh bkn laa ape..
aku pelik sket ngn tahap kebersihan jamban..
mksd aku semase digunakan.. bkn keadaan jamban tuh yg sedia ada kotor..
tidak, jamban itu pada asalnya sangatlaa bersih..
tp oleh kerana digunakan oleh org² yg xtaw menjage kebersihan,
die telah menjadi kotor, hamis dan busuk..
iyakkkeekk... geli gler..

dan yg paling aku pelik, org² yg xtaw menjage kebersihan jamban neh bknlaa kanak² mahupn remaja yg meningkat dewasa..
apetah lagi bayi yg baru lahir..
Jamban ini khas digunakan oleh mak² kanak² td dan mak² kepada bayi td juge perempuan yg perasan lawa... oppss...
**posa, jg ayat fizah..

orite.. xnak ckp byk..
ini hnya sekadar luahan hati..
mane ko x saket hati kalo hari² g toilet tersebut..
tp ade jek material yg busuk kt tepi² toilet tuh..
dah tu dgn x flash jek.. baw kepam wehhh...
aku nk buang air pn x senang.. kalo wangi xpe gak kn?
at least leh jd perfume tmbahan..
dan yg aku sgt terkilan, bnda² mcmneh xkan laa nk kena ajar..
nak suruh baru nk wat.. bnda neh tntg kebersihan..
haiiihhhh...

Kan best dpt guna toilet cam kt atas neh.. cantik..pink²..
dan yg penting bersih dr material busuk tuh..

Dan ape yg pasti, citer neh xde kena mengena dgn umah aku..
umah aku toilet bersih ok.. =)

No comments:

Post a Comment

Kata Anda?