Jadikan Satu Iktibar..

Assalamualaikum kepada pembaca sekalian..
entry ini bunyi mcm agak serius.. ini mmg serius.. agak scary jgk laa kalo anda-anda menonton video ini.. kerana fizah mengambil video ini secara siaran langsung melalui kamera handphone N73 fizah..

Aku nak menulis entry ini pn semacam seram dan meremang buli romaku yg halus mulus kesan penggunaan sabun badan bayi yg berfomulakan susu ibu semulajadi..

Oke.. berbalek kepada topik.. mgkn topik kali neh serasa seperti serius sgt.. (ulang skali lg ini serius). Ye laa.. kalo da melibatkan serangan makhluk Tuhan dr alam laen.. ape korang nak kata.. aku seperti semacam tidak percaya.. tidak percaya bkn bermaksud tidak mahu menerima fitrah alam dimana di bumi Allah ini terdapat makhluk laen selain manusia.. tidak percaya pada aku kerana sblm ini aku tidak pernah berhadapan dengan kejadian seperti ini..

Untuk membuatkan anda sumer lebih memahami.. silaa laa tonton video rakaman dibawah.. =)

video
Ouh.. nampak x video neh.. kalo x nampak.. sile kasi taw okeh..

Ok, sudah paham?? mahu dengar celoteh saya -->
"aku terlibat juga sebagai penonton dalam kes ini.. utk pengetahuan korang.. ini sume adalaa saudara terdekat aku... kejadian berlaku pada hari sabtu malam lepas.. waktu dalam pkul 9 lebih.. 
Al-kisah, makcik as maktam tuh datang nk mintak tolong paktam Anan (mereka berpangkat sepupu) utk ubatkan beliau yg sudah hampir sebulan batuk dan saket didalam perut.. Pada mulanya kami tidak laa mengambil serius saket yg dihadapi oleh maktam.. kami meneruskan aktiviti menonton Sehati Berdansa.. 
Tiba-tiba, maktam menjerit2 dan melompat2.. Ya Allah.. terkejut kami.. seperti dalam video.. aku x smpt nk merakam masa beliau tengah kerasukan tuh.. sbb aku pn nervous gilaa masa tuh.. Cuak jugak aku takut kesan die berjangkit-jangkit keatas org laen di dalam rumah.. kami pn sama-sama membaca ayat kursi.. huh..
Sewaktu paktam anan bersoal jawab dengan jin tersebut.. ternyata jin tuh xnak keluar dr tubuh maktam..

kteorg sendiri x pasti.. ish.. lepas keadaan pulih.. aku pn takut jgk nk tegur maktam aku tuh... "

Harapan aku, dalam kes maktam aku neh bkn laa kesan drpd org-org yg berhasad dengki mahupn bermusuh dengan keluarga kami.. mgkn benda neh suka kat maktam aku.. sbb die kate die berasal dr pokok.. pokok mana pn aku x tahu.. Walaupn kita sudah solat ataw membaca Al-Quran sbgai pelindung diri, kta juga perlu menjaga tingkah laku kita terutamanya ketika kita berada di tempat-tempat yg disyaki berpenunggu..
Dan kalau pn ada org mendengki atau seangkatan dengannya.. bertaubat laa.. benda ini syirik.. kalo dah bersangkut paut dengan amalan syirik tuh.. paham² laa balasan di SANA nnt yer..

Oke, sekian utk kali ini.. Smoga dapat menjadi satu iktibar.. dan kita sumer selamat dari ganguan² Jin, dan syaitan.. Amin..

Nota kaki: Paktam Anan saya pernah berguru dengan Tuan Haji Harun Din.. dan ini adalah nikmat dan kurniaan dari Allah jga..







13 comments:

  1. aaa.dulu kat asrama selalu tgk camni...

    ReplyDelete
  2. Sue: iyer.. byk kejadian mcmneh sewaktu sekolah..
    skrg sudah bekerje.. jarang lak dpt tngok..

    ReplyDelete
  3. dulu arwah nenek saye pun prnah terkena buatan org yg dengki... ksian sgt...

    ReplyDelete
  4. zella:
    iyer.. sangat sadis kalo terkena.. nak2 kalo kte x taw salah apakah kita.. hurmm..

    ReplyDelete
  5. salah satu kelebihan org melayu kita...
    tembak menembak nie..
    kai pnh rase penderitaan diek..
    hampir 6 bulan susah nk berjalan...

    ReplyDelete
  6. kai:
    yup.. kelebihan yg disalah guna..
    tp kn tu suma syirik..

    ReplyDelete
  7. huh..bahaya x klu mende ni terjadi kat diri kita?

    ReplyDelete
  8. erm... kita kena percaya ngn benda2 ni jugak.. ia wujud..

    kadang2 takut gak.. dh la duduk kat umah sorang2 ni...

    ReplyDelete
  9. sis syima: yeap kena percaya.. dan semoga kita dijauhkan dr gangguan syaitan..

    feez pn tkt jgk..

    ReplyDelete
  10. seram walaupun tak tengok T_________T

    ReplyDelete
  11. Feez ade x bace entry blog bro yang kne kaco mase on d way balik dari kl hari tue???

    pagi semalam bro kne kaco lagi.. dengan benda kat office bro..

    mungkin dia mahu sapa selamat berpisah kot

    BroFramestone Blog

    ReplyDelete
  12. Liyanaa.: hee, tak pe andai ada kekuatan try tengok eh..tak seram sgt.. :D kelakar pn ada kalau tngok betul2..

    ReplyDelete
  13. Bro Framestone: woh bro..seramnya.. err, entry bro yg mana 1?nnt kasi permalink..hehe.. mls nk cari laaa..

    ReplyDelete

Kata Anda?