Penangan teh halia

Samat petang, sudah minum petang? saya sudah. heh. kebetulan hari ini macam biasa stay back dekat office sampai malam menjelma. kebetulan malam ini ada aktiviti malam Jumaat. heh, kau ingat apa? selepas baca yassin bergegas pergi berbesminton bersama² rakan di USJ 23.. Kebiasaan macam tu laa.. aktiviti besminton tak luput dalam ingatan.

Seperti biasa juga, jikalau saya stay back, mesti ada aktiviti minum bersama atau dalam erti kata laen, keluar minum petang di restoran kegemaran kami iaitu Bidara, bukan bidadari okeh..

Hari ini saya mencipta sejarah awal dan belum tentu akhirnya.. oleh kerana perut seperti berbaur angin, angin kus-kus berbunyi-bunyi.. saya memberanikan diri utk bermain memesan minuman teh halia.. 
Rupanya seakan yang ini, tapi yang ini bukan orignality.. ini Mr Google yang beri

ouuuhh.. sedangkan bila tergigit halia kau dah macam hape, ini kan pula meminumnya.. En Botak cakap minuman itu sedap, saya rasa sangat was-was.. sesampai saja minuman yang di pesan, saya mencuba utk menghirup sedikit.. lepas sedikit lama² bukan maen ko hirup sampai habis.. ngeh :D

Dan sekarang, selesai dan tamat sudah hirupan terakhir, hehe.. macam biasa, terkentut-kentut tak henggat oleh kerana penangan sang halia.. sendawa plak gila ya amppuuunn.. hampir-hampir terkeluar balek.. ko mmg x sekawan ngn badan aku ke halia? baru masuk nak keluar..

Harapan saya, semoga angin kus-kus badan cepat hilang dan tiada berangin lagi sampai bila-bila.. tapi macam kena amalkan gaya hidup meminum teh halia setiap hari pulak kn? 

Errr, anda sumua pembaca budiman, ada tak tips laen utk hilangkan angin dalam badan??

7 comments:

  1. hurm..ada la pija..foot detox pun leh buang angin dlm badan..hahahha pomot tu..

    ReplyDelete
  2. wah..
    kalo buat teh biasa + hali..
    lagi superb..
    dapat gigit2 hali..
    huhuh

    ReplyDelete
  3. kak zimah: wahh.. pomot nampak.. hehe.. boleh cuba nnt. no worries okeh..

    a d r e y n i e e l i s y a : err, panjangnya nama. ye ke? ok laa, tp tang geget halia tu tak tahan.. tak lalu aa T__T

    ReplyDelete
  4. eh,kebetulan.. hubby pun baru 2hari lepas beli teh halia.. macam yg atas nie teh 'o' halia,.. yg dia beli tue, yang ada taruk susu sekali tue.. boleh byg tak?

    uhh!! kembang tekak walau minum satu teguk jerrr.. hihi' respek lah kat fizah,sanggup!!

    ReplyDelete
  5. kak unai: hehe.. sbenarnye yg fizah minum teh susu halia.. x boleh blah jgk sbenarnye rase dia.. tp telan jgk sbb minum kt kedai..

    ReplyDelete
  6. Salam singgah.. teh halia bagus kalau nak buang angin.. btw, nice posting..

    ReplyDelete
  7. Zul: yeap,bgs demi kesihatan.. heh.. tenkiu eh..

    ReplyDelete

Kata Anda?