Pages

Pertama kali menonton bola sepak..

Pertama kali menonton bola di stadium.. selama neh tngok kat tv jek.. tu pn x lekat lama.. Selalu boleh melekat 15 minit pertama jek.. lepas tu naek perasaan boring.. ngeh..

Hey, selamat pagi sumer.. iye, hari neh rasa nak berbicara pertama kali saya jejakkan kaki ke stadium menonton perlawanan bola.. Citer lame weih.. da 2 hari lepas da pn.. tapi.. ttp nk cerita juga..

Mula-mula, kena laa beli tiket dulu.. Sorang dewasa RM10.. Kanak-kanak RM5..

Dari luar da dengar penyorak-penyorak punya suara.. Gila kentang aahh.. mcm ape jek bunyi.. mana laa hati tak excited kn.. eceh.. padahal diri sendiri tak reti nk tngok ape yg terjadi kt tengah padang bola tu.. yg hanya tahu, GOllllll saja.. 
Go Selangor.. try next game..
Pemandangan penyokong pasukan Selangor.. yaa.. saya hanya mampu melihat dari jauh macamana semangatnya penyokong negeri tempat saya dibesarkan.. wahh.. semangat..semangat..
Saya "terpaksa" duduk kt tmpt penonton penyokong N9.. sbbb.. abg botak penyokong kuat negeri dia.. hehehe..

Separuh masa pertama, gawang pasukan N9 dapat dibolosi.. hehe.. aku bersorak senyap-senyap laa kt tmpt duduk.... smbil jeling-jeling muka bengang abg botak.. ekekeke..

Abg Botak bersorak
Lepas rehat, masuk pulak separuh masa kedua, haaa amik.. 2 goll x smpai 2 minit.. ehehe.. bersorak riang-ria smbil bernyanyi-nyanyi.. aku pn ikut menyanyi sama weih.. x tahan.. kahkah.. mcm lalang laa plak rasa..

Perlawanan berakhir dengan N9 mengungguli permainan menewaskan Selangor 2-1.. xpe, next game maseh ada.. try lebih terbaek Selangor..

Menonton dengan uniform opis..
Oklaah.. nak balek.. saya mmg tak tahu berbicara mengenai bola sepak.. namun, harapan saya semoga kualiti dan produktiviti pasukan negara dan negeri Malaysia lebih berkualiti dari sekarang.. kena melihat dan menilai dari semua aspek.. Kualiti permain, pengurus dan pengadil juga harus di ambil perhatian.. jgn pejam mata saja.. kalo macam tu macamana nak maju kn? opps.. jgn marah.. x semua mcm tu kn?? eheh.. 

oklaa.. nk cerita lebih-lebih nnt  tersasar ke salah arah plak.. sehingga berjumpa lagi..

7 comments:

  1. sweet xpnah plak g tgok bola kt stadium..slame ni tgok kt tb je..tu pon xabis..bosan..hehehe..

    tp futsal pnah.. ^___^

    ReplyDelete
  2. sweet: eheh.. last minit decide.. ikut hati mmg xnak pergi..

    ReplyDelete
  3. penah tapi dah kecik la yang ehehe...
    tapi memang seronok tgk live lagik2 kalau tgk manchester agaga

    ReplyDelete
  4. zumie: hehe.. I serious 1st time terbuka hati u..
    menchester? hahaha.. haritu tngok live kt sunway.. hehe..

    ReplyDelete
  5. yea2..n9 menang..yea2..

    ReplyDelete
  6. HEHEHE pernah sekali je tengok secara live, itupun dah lama. Arwah abah yang bawak :P Best jugak kan

    ReplyDelete
  7. by: eleh, tngok laa next game mcmna..

    rara: haah.. best jgk.. leh nyanyi2 skali.. haha

    ReplyDelete

Kata Anda?