My precious journey: Assalamualaikum

Assalamualaikum.

Pada mulanya, aku agak keberatan nak share pasal pregnancy journey. Banyak yg berjalan dalam kepala ni. First and foremost of course nak jaga hati mereka yg masih lagi menanti rezeki. InsyaAllah, aku doakan juga buat saudara mara dan rakan2 yg sedang menanti. Tabahlah dan sentiasa meminta pada Allah. Jgn putus!!

Tapi, bila fikir2kan balik. Aku rasa, aku patut rakamkan our precious journey together. Satu nyawa berada dalam rahim aku. Sepanjang 20 minggu. InsyaAllah menanti lagi 20 minggu utk our little precious utk melihat dunia.

At least, if antara aku dan dia.. Allah nak tarik nyawa aku dulu, our little precious boleh baca. Tulisan ibu dia yg tak seberapa ni.

Dear babycik. Ibu dan ayah decide panggil awk dgn panggilan manja babycik. Since ayah memang manjakan ibu dr kami bercinta lagi, dan panggilan manja ibu pun baby (baby tua I mean :))
Once ibu dan ayah tahu jantina awk nnt, kami akan gunakan nama yg dah di pilih utk awk ya.

Syg ibu, 20 minggu awk ada dlm rahim ibu. Alhamdulillah. Sesungguhnya kehadiran awk secara tiba2 tanpa ibu ayah sangka. Ibu ayah masih bersedih dengan permergian toknek kesygn ibu. Tapi, Allah itu sangat adil sayang. Ibu bersyukur.

Dari awl kami tahu awk dh ada dalam rahim ibu, sudah tentu ibu dan ayah sgt excited. Hari2 kami berdoa. Awk membesar dgn sihat, sempurna dan baik budi perkerti. Tapi, ibu dan ayah keep on nak active. Ibu xnak jd manja sgt, tp awk mmg manja dgn ayah sampai ibu pun terbabit sekali. Hehe.

Awk sgt baik, Alhamdulillah. Dari awl, sickness ibu tak teruk. Setakat tak boleh bau kacang MAS yg ayah awk suka sgt tu. Tak lalu makan nasi 3 bulan awl awk dlm rahim ibu. Muntah sikit2 je. Dan awk pn x byk ragam mintak mcm2. Setakat ni awk x dpt:

- ABC
- Char kuew tiaw Penang
- Nasi kandar Penang

Semuanya kena tngu kita balik penang ya syg.

Tq syg. Semoga terus membesar dgn sihat ya. Ibu akn jg awk mcm jg nyawa ibu sendiri. Tp kita sentiasa mohon dan minta supaya Allah sentiasa jaga dan lindungi kita ok.

Ibu ayah syg awk.

No comments:

Post a Comment

Kata Anda?